Bra start på lördagen!

Poscherade örtägg med kananoss- och svampfräs.

2 portioner

2 kabanoss (á 80 gr)
4 champinjoner
1 tsk smör att steka i
4 ägg
Lite rapsolja
Örter efter smak
Salt

Gör såhär:
Lägg värmetålig plastfilm i en djup tallrik, häll på lite olja och olja in plasten. Häll i de örterna du önskar (jag hade dill och persilja!) och salta. Kläck ett ägg i "paketet" och knyt ihop det, försök att få ut så mycket luft som möjligt! Gör likadant med de övriga äggen - ett paket/ägg! Lägg försiktigt ner i sjudande vatten och låt sjuda (ej koka!) i ca 6-10 minuter beroende på hur du vill ha konsistensen!
Skiva kabanossen och svampen och fräs i lite smör tills det fått fin färg.

Ur fettsynpunkt drack jag en kopp kaffe med grädde i (ej inräknat i närinsinnehållet nedanför!) eftersom jag inte hade hållt mig mätt länge på endast 22 gr fett ;)

Per portion
Fett: 22 gram
KH: 3 gram
Protein: 20 gram


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0