Dagens mellis; ost!!



Jag är inte direkt hungrig såhär på eftermidagskvisten, men lite sugen på "något" är jag. Då passar det ju bra med osten som råkade slinka ner när jag var o handlade innan - Den skrattande kon! Jag köpte trekanter, men den finns även att köpa som mindre kuber.
Per 100 gr: Protein 10 gr, KH 6,5, Fett 22,5 gr.
Per trekant: Protein 1,25 gr, KH 0,8 gr, Fett 2,8 gr.
Per kub: Protein 0,4 gr, KH 0,3 gr, Fett 0,9 gr.

I LCHF-världen rekommenderas man att äta Babybel-ost om man vill ha något litet mellanmål, men jag är skeptisk till ostar som klarar sig flera veckor i ens handväska, eller som för den delen inte ens ligger i kyldisken i affären... Jag vet att Den skrattande kon har ett högre antal KH/100 gr, men jag väljer ändå den före Babybel. Dessutom räcker en eller två bitar för att stilla min längtan efter "något". :)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0