Det godaste LCHF-brödet - ever!

Jag bakade nyss av en plåt med LCHF-bröd, och den försvann lika snabbt som den blev till.

Jag som aldrig har älskat bröd har heller inte saknat det, men det här brödet blev såå gott! Det kommer jag definitivt göra fler gånger, och med tanke på att en ruta bara innehåller 0,6 kh så är det ett givet recept hos oss!

12 rutor
Du behöver:

1,5 dl mandelmöl
2 msk sesamfrön
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 st ägg
2 msk smält smaklöst kokosfett
1 dl creme fraiche

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda mandelmjöl, sesamfrön, fiberhusk, salt och bakpulver. Tillsätt äggen och Crème Fraichen och rör runt. Häll till sist i kokosfettet och blanda. Lägg ut ett bakplåtspapper på en plåt, lägg ut smeten och lägg ett papper ovanpå och "tryck ut" smeten till en större kvadrat - smeten ska bli ganska tunn. Ta av det övre bakplåtspappret och grädda brödet i mitten av ugnen i ca 10-15 minuter. Ta ut och låt svalna något och dela sedan med kniv i 12 bitar. Man kan även göra de som bullar om man vill, men då blir kh-innehållet något högre/styck eftersom jag gissar att man inte får ut 12 bullar ;)

Löp ut i köket o BAKA! ;)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0