Fakir, dag 1. Lunch - LCHF




1 person
Du behöver:

1 kycklingbröst
50 gr spenat
25 gr kokosfett
25 gr keso
några droppar citron
salt och peppar

Gör såhär:
Koka kycklingen (jag sous vide:ade den - det ger mer smak och mindre KH) i ca 10-15 minuter tills köttet är helt vitt utan minsta tillstymelse till rosa färg. Smält kokosfett och låt spenaten tina i fettet, tillsätt några droppar citron, salt och peppar. Blanda i keson. Jag ÄLSKAR nymald peppar (tips!) så jag pepprar tusan över hela tallriken innan jag äter. :D

Fett: 27 gram
Protein: 26,5 gram
Kolhydrater: 0,5 gram

Kommentarer
Postat av: Veronica

Lät smarrigt, skall testa!

2012-04-23 @ 12:26:06
Postat av: FrökenNilsson

Vacker tallrik!!

Spenat va längesen kanske skulle göra en soppa idag, passar kanske den ömmande halsen.....

2012-04-24 @ 09:15:17
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0