Kyckling- och champinjonsoppa.

Kvällens middag stod mannen för, därför har jag varken mått eller ingredienser till den och har inte möjlighet att räkna ut fett/protein/kh - MEN, jag kan säga att den var väldigt mättande! Och med tanke på att både han och jag nästan hade toppat fettdepåerna idag, så var det en lagom "smal" kvällsmiddag eftersom soppan var en buljongsoppa.
Den var som vilken maträtt som helst som man slänger ihop av "det man hittar i kylskåpet" så ett recept är knappast nödvändigt. I vår soppa hade vi iaf buljong + vatten, kycklinglår, champinjoner, rödlök, timjan. Tyvärr, hann jag inte ens ta ett foto eftersom maten stod på bordet när jag kom innanför dörren och jag var såå hungrig. Det är för övrigt en ganska "grå" syn, så det kanske är lika bra att jag inte tog foto på den :P Iaf, ett bra tips till kvällsmat om ni maxat fettnivån och vill ha i er protein (skippa löken om ni inte vill ha kolhydrater!).

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0