Hoho? Jo, jag lever!

Jo, jag är kvar. Jag har bara haft fullt upp av oplanerade händelser idag. Tanken var att jag skulle hunnit baka både ostkaka, rulltårta och göra hallonsylt. Till ostkakan saknade jag si sådär 4 liter mjölk, och till rulltårtan saknade jag smör, och till hallonsylten saknade jag... hallon! Vilken dag!
Efter hämtning på dagis bar det således iväg till affären för en inhandling av ovanstående saknade produkter. Och när jag kommer ut därifrån ringer mannen och säger att hans bil inte startar - 6 mil ifrån oss! Och kunde jag vara så snäll att komma ner med vår andra bil och koppla så vi kunde starta hans. Sagt och gjort, jag fyllde Stora med riskakor och leksaksbilar, och Lilla med mat och ny blöja sen bar det iväg. Många timmar senare är jag hemma - bara för att inse att ostkakesmeten ÄNDÅ inte koagulerar, och jordnötterna till jordnötsmjölet som ska vara i rulltårtan har inte torkat färdigt. Hallonsylten är i alla fall gjord. Recept på den kommer upp senare! ;)
Och nu då? Nu håller jag på att springa som en skållad råtta mellan tvättstugan och hemmet. Och samtidigt försöker jag göra något åt hemmet som ser ut som hej, kom och hjälp mig. NU kallar tvättstugan!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0