Jordnötsmjöl... Eller??


Ja. Det här förbenade jordnötsmjölet, det blir ju inte!

Jag hade fått "ett vattentätt tips" hur man själv gjorde jordnötsmjöl - köp torkade jordnötter och kör igenom en kaffekvarn. Låter toppen, eller hur? Eller inte! Ut kom en paste, tänk jordnötssmör. Gott visserligen, men inte det jag var ute efter. Så, jag tänkte att om jag torkade dom i ytterligare ett dygn så kanske dom var torra nog att smulas ner o inte bli en kräm. Eller inte! Efter ETT DYGN i ugnen på låg temp o lite öppen lucka så blev det fortfarande en kräm! SUCK!

Men skam den som ger sig, jag blir galen av saker som inte fungerar lätt, så på'et igen - denna gång drog jag fram stavmixern och, ja, det blev visserligen inte en paste - men jag vill inte heller kalla det mjöl. Min sista idé nu är att få tag på någon slags matberedare, eller har ni kanske något bättre tips?


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0