Mitt bästa tips!


Till den som vill börja på LCHF och som sen innan är van att äta stora portioner är att skaffa en köksvåg som mäter i gram.

När jag för första gången (för ca 1 år sedan) testade LCHF gick jag bara upp i vikt. Felet jag gjorde var att tänka "Åh, high fat - vad gott nu ska jag frossa i grädde!". Jag hade noll koll på hur många gram fett, eller för den saks skull hur många gram kolhydrater, jag satte i mig. Jag åt glatt av fullfet mejeri, kött, fisk, skaldjur och ovanjord grönsaker.

Denna gången satte jag mig in i VAD LCHF är, näringsinnehåll och HUR MYCKET jag egentligen SKA äta för att gå ner i vikt. I dagsläget äter jag 100/100/20 - dvs 100 gr fett, 100 gr protein och 20 gr (max) kolhydrater per dag och jag mår toppen OCH går ner i vikt!

Så mitt bästa tips är att faktiskt sätta sig in i vad det är man stoppar i munnen, och kanske vara lite övernitisk ett tag till man lärt sig. Köp en köksvåg o utforska maten på nytt ;)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0