Allvarligt?


Jag är verkligen inte en sådan person som tror på en sak och sedan måste tjata hål i huvudet på andra om hur BRA den här saken är, och INGET annat är i närheten lika bra. Men när reklamen dimper ner i postlådan och dom skriver "Njut av ett aktivt och sunt liv!" bredvid produkter som Nutrilett - då blir jag lite stött.

Jag har "levt" på sådana här kurer förr i tiden, både en och två gånger, och för det första så är det inget sunt i de där påsarna - massa konstiga ämnen man dels inte kan uttala och dels aldrig hört om förut (för att inte tala om sockret!). Innehållsförteckningen är längre än Niagarafallen. För det andra: aktivt? Skämtar dom?! Jag hade knappt energi över att resa mig ur soffan när jag levde på 400-500 kcal/dag, än mindre kunde jag springa sådär friskt o snyggt på en sandstrand.

Jag vet ju att jag "köpte" hela konceptet en gång i tiden, och nu skrämmer det mig hur lättpåverkad jag var. Nej, tacka vet jag RIKTIG mat från naturen, där jag vet vad jag får i mig och kan uttala ingredienserna i mina måltider. Som för övrigt brukar innehålla max 10 olika, igenkända produkter. Utan socker.


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0