Periodisk fasta och Scrambled eggs med Pecorino!


Jag läste på en av mina favoritbloggar om periodisk fasta - något helt nytt för mig. I och för sig är nästan allt inom den här LCHF-världen nytt för mig, och därmed allt som hör därtill. Jag suger i mig all kunskap som en svamp!

I dag blev en ofrivillig periodisk pasta för mig, med lite fusk. Jag berättade ju att jag var bortbjuden i går kväll och inte kunde hålla mig borta från alla kolhydrater? Jag var mätt lääänge och i morse när jag vaknade och försov mig så fick jag skynda, utan frukost i magen, till bussen som tog oss till dagis. På vägen tillbaka blev jag så sugen på att promenera så jag hoppade av halvvägs hem och gick 3 km i rask takt till min mammas hus. Där bjöds det på kaffe (som är ok under fastan) och senare gjorde jag en supergod Scrambled eggs med pecorino-ost i! Grym start på dagen, jag var mätt länge på den där gooda äggröran. Att blanda i pecorino är definitivt något jag kommer göra fler gånger!

Scrambled eggs med Pecorinoost.

1 portion
Du behöver:

2 ekologiska ägg
1 matsked grädde
1 matsked smör
15 gr Pecorinoost, finriven
Flingsalt och nymald svartpeppar

GÖR SÅHÄR:
Smält smöret i en tjockbottnad kastrull. Kläck i bägge äggen och häll i grädden. Rör försiktigt om (med en slickepott för stora delar, en ballongvisp för småsmå delar) tills all äggsmet har blivit fast - det tar bara några minuter. Vispa inte för glatta livet, utan rör lugnt och metodiskt. Ta av plattan och häll i osten, rör om och salta och peppra. Servera och njut!


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0