Hemmagjord majonnäs - LCHF


Ja, nu har jag inför min fakirvecka börjat göra lite förberedelser. Ikväll har jag bakat Oopsies (men i ärlighetens namn - tycker ni verligen att dom är goda?!) och gjort hemmagjord majonnäs. Majonnäsen kan jag varmt rekommendera, den blev toppengod - och det bästa, den innehåller <0,5 KH i hela satsen!
2 dl
Du behöver:

2 äggulor
1 msk vitvinsvinäger
1-2 dl rapsolja
salt och peppar

Gör såhär:
Blanda äggulorna med vitvinsvinägern i en bunke. Lägg en fuktig disktrasa under bunken så flyger den inte runt när ni vispar. Börja med att droppa i oljan under kraftiga visptag, och häll mer och mer så att det tillslut är en fin stråle. Vispa tills du får önskad konsistens, salta och peppra och häll upp i en förvaringburk och förvara i kylen. Toppengott! :)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0