Veckomeny!


Nu har jag räknat fram och tillbaka, bak och fram, lagt till och tagit ifrån och nu tror jag ÄNTLIGEN att jag har en meny a la LCHF (100/100/20) till nästa vecka! :) Menyn är gjord efter min vardag, dvs jag lämnar på dagis tis-tors och äter inte frukost dessa dagar (periodisk fasta), därför är ingen frukost med där, men det är ju lätt för er att koka ett ägg, äta lite yoghurt eller dylikt dessa dagar.
Jag har också utgått från 4 portions-recept, vilket ger oss rester över till lunchen dagen efter :)

Måndag
Frukost: Äggröra med Pecorinoost och stekt bacon
Lunch: Stekt kyckling med grönsakskompott (svamp, swuash, paprika, sockerärter, rucola)
Middag: Ungsbakad lax med blomkålspuré samt svamp, rödlök och dill

Tisdag
Frukost: -
Lunch: Rester från gårdagen
Middag: Pestofylld lövbiff med senapssky och en grön sallad

Onsdag
Frukost: -
Lunch: Rester från gårdagen
Middag: Stekt fläskfilé i senaps- och dragonsås med ostgratinerade blomkålsbuketter

Torsdag
Frukost: -
Lunch: Rester från gårdagen
Middag: Hemmgjorda köttbullar i gräddsås med blomkålsmos och egna råröra lingon

Fredag
Frukost: English Breakfast - äggröra, stekt bacon, svamp och ungsbakade tomater
Lunch: Rester från gårdagen
Middag: Vitlöksstekt fläskfilé med basilika- och citronblomkålsmos

Lördag
Frukost: Våfflor med grädde och hallonsylt/blåbärssylt
Lunch: Rester från gårdagen
Middag:
Förrätt - Laxtartar med creme fraiche och löjrom
Huvudrätt - Örtrullad fläskfilé med skivad zucchini och svartpepparsmör, rödvinssås

Söndag
Frukost: Omelett med rödlök, svamp och chorizo
Lunch: Rester från gårdagen
Middag:
Förrätt - Parmarullar fyllda med färskost
Huvudrätt - Parmesanpanerad torsk med Vermouthsås

Vad tror ni? Totalt innehåller en dag runt 100 gr protein, 100 gr fett och max 20 gr kh. Jag ska iväg o handla idag, så jag återkommer med totalkostnad för hela klabbet :D

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0