Köttfärssås och zucchinipasta - LCHF


Jag gissar att det finns lika många olika köttfärssåstyper som det finns människor på denna jord. Jag gör aldrig efter samma recept utan brukar frihanda varje gång. Innan LCHF-tiden hade jag alltid ketchup och grädde i, sedan blev det utan ketchup men med grädde och nu när jag inte äter mejeri längre är det även utan grädde. Tråkigt, kan tänkas, men man får "fylla upp" med annat gott istället ;)

Dagens köttfärssås fick sällskap av ICA Selection svampmix (finns i frysdisken, 1 KH/100 gr). Till det hade jag zucchinipasta (strimla och sjud ca 10 minuter i saltat vatten) och lite riven Chevrette. :)


Kommentarer
Postat av: marielle

jag MÅSTE göra köttfärssås snart. och med zucchinin såg det ju faktiskt gott ut!

2012-05-29 @ 22:17:07

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0